مطالب باحال+ترول

ترول های باحال و شاد

مطالب باحال+ترول

ترول های باحال و شاد

آزبست موجود در لنت ترمز سرطانزاست

آزبست موجود در لنت ترمز اتومبیل، عامل اصلی در ابتلاء به نوعی سرطان خطرناک است و به واقع با هر بار ترمز کردن و انتشار آزبست در فضا به این نوع سرطان مهلک نزدیک می شویم. کارشناسان محیط زیست بر ضرورت خاموش کردن سیگار در کنار خاموش کردن خودروها برای جلوگیری از تردد غیرضروری و امکان ادامه زندگی فردی و زیست جمعی شهروندان در کلان شهرها تاکید و تصریح می کنند.

آزبست موجود در لنت ترمز سرطانزاست

آزبست موجود در لنت ترمز اتومبیل، عامل اصلی در ابتلاء به نوعی سرطان خطرناک است و به واقع با هر بار ترمز کردن و انتشار آزبست در فضا به این نوع سرطان مهلک نزدیک می شویم. کارشناسان محیط زیست بر ضرورت خاموش کردن سیگار در کنار خاموش کردن خودروها برای جلوگیری از تردد غیرضروری و امکان ادامه زندگی فردی و زیست جمعی شهروندان در کلان شهرها تاکید و تصریح می کنند.

اتومبیل خود را بدون ترمز نگه دارید

اتومبیل خود را بدون ترمز نگه دارید

ادامش تو ادامه مطلب  ادامه مطلب ...

مانند حرفه ای ها ماشین بشویید

شستن اتومبیل کاری مفرح و دوست داشتنی است. ماشین دشمنان بسیاری دارد، برخی از آنها قابل مشاهده و برخی دیگر نیستند. از فضله پرندگان و حشره های مرده گرفته تا شیره گیاهان و آلودگی های موجود در هوا همه مواردی هستند که به رنگ و پرداخت نهایی ماشین آسیب می رسانند. حتی گِل و کثیفی های جاده نیز می تواند به ماشین شما آسیب برسانند.   ادامه مطلب ...

چند کلاه برداری بزرگ در جهان

بعضی آدم‌ها شاید پشت میزهای مرمری بنشینند، کت و شلوار گران‌قیمت بپوشند و کراوات‌های رنگ و وارنگ با گره‌های مرتب بزنند، اما هیچ کدام از اینها دلیل نمی‌شود که نتوانند پول نقد شما را به جیب بزنند. این کارمندان متفکر با راه انداختن شرکت و داشتن چند ایده به راحتی بدون اینکه اصلا با خبر شوید، می‌توانند پول‌هایتان را از جیب شما به جیب خودشان منتقل کنند. در زیر می‌خواهیم به اجمال نگاهی بیندازیم به پنج کلاهبرداری بزرگ جهان.بقیه تو ادامه مطلب 
 
با یک نگاه اجمالی به این کلاهبرداری‌ها متوجه می‌شویم که «ترفند پونزی» نقش بسیار مهمی در آنها بازی می‌کند. در ترفند پونزی فرد مقادیری پول از افراد مختلف جمع‌آوری می‌کند و به آنها وعده می‌دهد سودی بالاتر از سود بازار به آنها پرداخت کند، البته این سود را هم می‌پردازد، اما نه با پولی که از انجام کاری به دست آورده، بلکه این پول‌ها را روی هم انبار می‌کند و سود هر مشتری را با پول مشتری‌های دیگر می‌دهد. بزرگ‌ترین کلاهبرداری جهان در تاریخ توسط «برنارد مدوف» انجام شده و طی آن 6.5 میلیارد دلار کلاهبرداری شده، با همین ترفند صورت گرفته است.

مدوف یهودی بود و با این ترفند توانست از بسیاری از شرکت‌های و متمولان یهودی پول بگیرد و ماجرا به گونه‌ای بود که بعد از رسوایی او بسیاری از خانواده‌های یهودی، شرکت‌ها و بیمارستان‌هایشان دچار بحران‌های اساسی شدند. دست مدوف زمانی رو شد که با شروع بحران اقتصادی جهان تعدادی از سرمایه‌گذاران خواستند چیزی حدود هفت میلیارد دلار از سهم خود را پس بگیرند و اینجا بود که مدوف دیگر نتوانست ایستادگی کند. آلن استنفورد اما به زرنگی مدوف نبود. او پنج میلیارد دلار کلاهبرداری کرد. استنفورد، صاحب بانک بین‌المللی استنفورد، قریب به هشت میلیارد دلار اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران و مشتریان عادی فروخت؛ اوراقی که هیچ بهایی نداشت و در واقع هیچ اعتباری پشت سر آن نبود. اما ماجرای رو شدن دست استنفورد بسیار جالب است.

روزی یک مشتری بسیار ساده تصمیم می‌گیرد در این بانک سرمایه‌گذاری کند و به همین خاطر به سراغ آلکس دالمادری، یک تحلیلگر امور اقتصادی ونزوئلایی می‌رود. دالماردی در عرض چند ساعت متوجه یک کسری 50 میلیارد دلاری در حساب‌های این بانک می‌شود و بعد در یک وبلاگ ونزوئلایی به زبان انگلیسی چیزی درباره این موضوع می‌نویسد.

چندین ماه بعد بیزینس و ‌گزارشی مفصل را به این موضوع اختصاص می‌دهد و یک هفته بعد کار استنفورد و ترفند پونزی او تمام می‌شود. اما این موضوع تنها به آمریکا محدود نمی‌شود، در فرانسه نیز کلاهبرداری‌ای اتفاق افتاده که در رتبه سوم کلاهبرداری‌ جهان قرار می‌گیرد. ژروم کرویل کارمند بانک سوسیته ژنرال، جوانی که در حال حاضر 32 سال دارد، 4.9 میلیارد دلار کلاهبرداری کرده است. کرویل مسئول خرید و فروش سهام بوده است و در این میان با سوءاستفاده از اختیارات خود به خرید و فروش سهام می‌پرداخت و در این میان سودهای کلان به دست می‌آورد و اگر کسی متوجه معاملات پرسود مشکوک می‌شد که به نام سوسیته ژنرال تمام شده بود، سعی می‌کرد به طور عمدی در معاملات بعدی ضرر کند تا بالانس درآمدهای شرکت حفظ شود.

نفر بعدی برنارد ابرس است؛ با کلاهبرداری 3.8 میلیارد دلاری و به قول مجله تایم فاسدترین رئیس تمام دوران. ابرس رئیس موسسه وورلدکام بود و با گشودن حساب‌های جعلی، وضعیت بسیار خراب شرکت‌ خود را خوب جلوه می‌داد و به سهام بی‌ارزش آن بها می‌داد. نفر آخر هم نیک لسون است با کلاهبرداری 1.4 میلیارد دلاری؛ کسی که در کار خرید و فروش بورس بود و کارش آن‌قدر خوب بود که سعی کرد با حسابی جعلی تمامی معاملات بد خود را لاپوشانی کند

تمیز کردن ماشین

نیازمندی های ایران - سایت بزرگ قاره

در اینجا شما را با روش هایی ارزان، ساده و غیرمنتظره برای تمیز کردن و شست‌وشوی اتومبیل آشنا خواهیم کرد که خودرو برای مدت طولانی تر تمیز بماند.

ادامه مطلب داره

ادامه مطلب ...

شعر خونه مادر بزرگه جدید

............. بقیه تو ادامه مطلب ادامه مطلب ...

؟؟؟اگر سیارات جای ماه بودند چه می شد؟؟؟

یک عکاس نجومی تصاویری ارائه داده با این موضوع که اگر سیارات منظومه شمسی را جایگزین ماه کنیم، آسمان چگونه به نظر خواهد رسید؟ �#1585;ان میلر�مدیر هنری سابق ناسا از حقه دیجیتالی برای تحمیل‌ طرح‌های عطارد، ونوس، مریخ، ژوپیتر، زحل، اورانوس و نپتون بر یک چشم‌انداز یکسان بهره برده است. در این طراحی‌های علمی فوق‌العاده، هر یک از سیارات در فاصله‌ای از زمین قرار دارند که ماه واقع شده است.

عکساش تو ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...

11 عادت که شما را پیر میکند

شکی نیست که پیری روندی اجتناب ناپذیر است، اما با رعایت نکاتی می توان از سن واقعی خود احساس رضایت بیشتری داشت و حتی احساس جوانی کرد.
در این مطلب، متخصصان به شما یاد می دهند که چگونه احساس شادابی بیشتری داشته باشید و عادت هایی را که باعث می شود ظاهر شما پیرتر شود، کنار بگذارید. 
 
1- دیر خوابیدن: دیر خوابیدن و کمبود خواب باعث می شود شما ظاهر پیرتری پیدا کنید. کمبود خواب باعث ایجاد پف چشم و افتادگی و خستگی پلک های چشم می شود.
 
2- کم تحرکی و ورزش نکردن: این عادت اشتباه را کنار بگذارید و روزانه ورزش کنید. ورزش میزان کورتیزول را کاهش می دهد و میزان تولید هورمون های مفید مانند تستوسترون را افزایش می دهد. علاوه بر آن فشار خون بالا را کنترل می کند و خلق و خو را بهبود می بخشد. روزانه 30 دقیقه ورزش توصیه می شود.
 
3- تمایل به خوراکی های شیرین: مصرف زیاد قند روند پیری قسمت های مختلف بدن را افزایش می دهد. مصرف قند زیاد نه تنها باعث افزایش وزن می شود، بلکه خطر بروز بیماری دیابت و حتی ناراحتی پوستی به ویژه آکنه و چین و چروک را افزایش می دهد.
هنگام مصرف قند، روندی به نام گلیکیشن (glycation) رخ می دهد. در این روند، قند در جریان خون به پروتئین ها می چسبد و مولکول های جدید به نام (AGES) ایجاد می کند که پوست را آسیب پذیر می کند. در صورت تمایل به خوردن شیرینی، از شکلات تلخ با قند پایین استفاده کنید.
خوابیدن به روی شکم و تماس پوست صورت با بالشت هایی از جنس کتان، کلاژن های پوست را می شکند و چین و چروک های دائمی به وجود می آورد
 
4- سیگار کشیدن: هرچه زودتر، استعمال دخانیات را کنار بگذارید تا طول عمرتان افزایش یابد. نتایج تحقیقات نشان می دهد، افراد سیگاری که در 35 سالگی سیگار را ترک می کنند نسبت به افرادی که سیگار کشیدن خود را ادامه می دهند، 8 سال بیشتر عمر می کنند.
دود سیگار، باعث رهایی رادیکال های آزاد می شود و خطر بروز هر نوع بیماری از جمله سرطان، بیماری قلبی، اختلال مشاعر و مرگ زودرس را افزایش می دهد.
 
5- مالیدن چشم: اگر می خواهید ظاهر جوانی داشته باشید، چشم های خود را نمالید، زیرا این امر به تدریج باعث شکسته شدن کلاژن و در نهایت چین و چروک و شکسته شدن مویرگ ها می شود.
برای تسکین درد چشم و التهاب، به جای مالیدن چشم می توانید دو کیسه چای سبز را پس از دم کردن چای و خنک شدن آن، به مدت 10 دقیقه روی چشم بگذارید. استفاده از کرم های حاوی ویتامین K و D و رعایت یک برنامه غذایی معتدل موثر است.
 
6- تغییر پی در پی وزن: با حفظ یک وزن مناسب جوان بمانید. کاهش و افزایش متوالی وزن، خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.
خواب
 
7- خوابیدن روی شکم: این طرز خوابیدن به پوست صورت آسیب می رساند. تماس پوست صورت با بالشت هایی از جنس کتان، کلاژن های پوست را می شکند و چین و چروک های دائمی به وجود می آورد.
بر اثر اختلال در گردش خون این قسمت از صورت که به سمت بالش قرار دارد، پوست قادر به بازسازی نیست.
لذابرای حفظ ظاهر جوان پوست به پشت یا پهلو بخوابید.
 
8- کنترل نکردن استرس: استرس حاد با بیماری های متعددی ارتباط دارد؛ از جمله بیماری قلبی عروقی، آسم و اختلال خودایمنی، بنابراین با کاهش استرس می توانید از بروز این خطرات پیشگیری کنید.
 
9- نداشتن برنامه غذایی سالم: خوردن هله هوله یا غذاهای آماده و سرشار از نمک، چربی و کلسترول به تسریع روند پیری و چاقی مفرط منجر می شود. با افزایش وزن، خطر بروز بیماری قلبی عروقی و دیابت نیز افزایش می یابد.
اجتناب از خوردن غذاهای آماده و رو آوردن به غذاهای سبوس دار خطر بروز بیماری ها را کاهش می دهد. اسید چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب مانند سالمون و تن، گردو و دانه کتان، التهاب بدن را کاهش می دهد و در حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد.
سعی کنید بدی های دیگران را فراموش کنید و کینه ای نباشید؛ در غیر این صورت به تدریج احساس فرسودگی خواهید کرد
 
10- نوشیدن ناکافی آب: افزایش میزان مصرف آب کلید جوانی است. آب برای حفظ رطوبت پوست و رسیدن ماده مغذی لازم به پوست مهم است. کمبود آب باعث خشکی، کشیدگی و پوسته پوسته شدن پوست می شود که به فرد ظاهری مسن می دهد. پوست خشک، حالت ارتجاعی کمتری دارد و به چین و چروک مستعدتر است.
 
11- خصومت و دشمنی: سعی کنید بدی های دیگران را فراموش کنید و کینه ای نباشید؛ در غیر این صورت به تدریج احساس فرسودگی خواهید کرد. نتایج بررسی های متعدد، ارتباط بین بخشش و سلامت جسمی را نشان می دهد. نبخشیدن فعالیت عصبی را افزایش می دهد و باعث می شود کیفیت خواب شما پایین بیاید. کینه داشتن، استرس را افزایش می دهد. پس دیگران را ببخشید تا عمر طولانی تری داشته باشید.