مطالب باحال+ترول

ترول های باحال و شاد

مطالب باحال+ترول

ترول های باحال و شاد

بهترین روش درمان کک ومک

اگر به‌دنبال این هستید که کک و مک‌های‌تان را تا حد امکان کمرنگ کنید یا حتی از بین ببرید، باید از تکنولوژی‌های جدید مثل لیزر استفاده کنید. زیرا اولا لیزر مخصوص درمان کک و مک تقریبا بی‌عارضه است البته درصورت استفاده از دستگاه‌های خوب و معتبر و مهم‌تر مهارت و تجربه کافی پزشک و دوما هیچ درمان دارویی برای از بین بردن کک و مک آن هم برای مدت طولانی وجود ندارد و تمام لک‌بر‌هایی که در بازار دارویی وجود دارند حتی بهترین آن‌ها فقط میتوانند باعث کم رنگ شدن کک ومک‌ها و گاها از بین رفتن موقت آن ها چند ماهه شوند. البته از آن جا که لیزر سطح رویی پوست را می‌سوزاند احتمالا روزهای اول پوست ملتهب خواهد شد.

ادامه داره تو ادامه  مطلب  


 لطفاً توجه کنید!


نکته قابل توجه در استفاده از کرم‌های روشن‌کننده و لایه‌بردار این است که حتماً باید همراه ضد‌آفتاب باشند؛ زیرا این محصولات می‌توانند پوست را به‌خصوص نسبت به نور حساس‌تر کنند. برای مثال، فردی که شب از کرم لایه‌بردار استفاده می‌کند، اگر طی روز از کرم ضدآفتاب استفاده نکند، ممکن است پوستش حتی تیره‌تر بشود. بسیاری از افراد با این مشکل مواجه می‌شوند.


آیا میکرودرم ابریژن مؤثر است؟
در درمان‌های کمکی، از کرم‌ها که یک قدم فراتر برویم، به میکرودرم ابریژن می‌رسیم. با این کار، لایه‌ای از سطح پوست برداشته می‌شود که هم لکه‌ها را روشن می‌کند و هم نفوذ کرم‌ها را به پوست بیشتر و در نتیجه، تأثیر آنها را بهتر می‌‌کند. در مراحلی که کک و مک خفیف باشند، با استفاده از این روش و کرم‌های کمکی، این عارضه رفع می‌شود. از طرفی، ممکن است پزشک، پیلینگ با اسید میوه را در مورد بیمار تجویز کند که ممکن است هر یک از این روش‌ها بسته به نوع پوست و ضایعات به چند جلسه درمانی نیاز داشته باشند.


لایه‌بردار‌های ضعیف و قوی
در حال حاضر، کرم‌های لایه‌بردار متعددی وجود دارند. این کرم‌ها با برداشتن یک لایه از سطح پوست باعث می‌شوند تا سطح کک و مک‌ها روشن‌تر بشود. این مجصولات معمولاً یا حاوی اسیدهای میوه مانند آلفاهیدروکسی هستند یا در آنها از رتین‌آ استفاده شده است. این محصولات حتماً باید با تجویز پزشک استفاده شوند. در بعضی افراد که پوست حساسی دارند، استفاده سر خود از آنها می‌تواند باعث تحریک پوست شوند و در این کرم‌ها، این تحریک منجر به بدتر شدن وضعیت کک و مک‌ها می‌شود. برای استفاده از کرم‌های لایه‌بردار قوی یا ضعیف، پزشک متخصص به میزان حساسیت پوست بیمار توجه می‌کند.


محصولات گیاهی مؤثر
در کنار روشن‌کننده‌های حاوی هیدروکینون، می‌توان به محصولات روشن‌کننده گیاهی اشاره کرد که اگرچه قدرت کمتری دارند، اما مؤثر هستند. در ترکیب این کرم‌‌ها از عصاره گیاهان مختلفی که اثر روشن‌کنندگی دارند، استفاده می‌شود. برای مثال، محصولات حاوی کوجیگ اسید یا آنهایی که حاوی ترکیبات ویتامین C هستند. این ویتامین هم روشن‌کننده و هم ضدچروک است.


درمان‌های دنباله‌دار
در بعضی افراد که کک و مک پررنگی دارند و ضایعات پوستی‌شان خیلی خوب به این روش‌های درمانی جواب نمی‌دهد، پزشک متوجه می‌شود که استفاده از کرم‌ها مؤثر نیست. ضمن آن که یکی از معایب استفاده از کرم‌ها این است که اثرشان تا زمانی است که فرد از آنها استفاده می‌کند و با قطع استفاده از کرم‌ها، به‌خصوص در فصولی که آفتاب هست، کک و مک‌ها دوباره ظاهر می‌شوند. توصیه می‌کنیم این افراد پس از درمان شدن، زیر نظر پزشک از کرمی که روشن‌کننده‌ای ضعیف باشد، استفاده کنند و حتماً ضدآفتاب بمالند تا از برگشت ضایعات‌شان جلوگیری کنند.


برگشت ضایعات
معمولاً ضایعات برطرف و درمان‌شده با لیزر برگشت ندارند؛ اما همیشه این را می‌گوییم در فردی که زمینه کک و مک دارد، ممکن است ضایعه جدیدی بروز کند. بنابراین فردی که کک و مک دارد و آن را با لیزر درمان می‌کند، باید همیشه درمان‌های مکمل را ادامه بدهد و همیشه شب‌ها از کرم ضدلک و طی روز از ضدآفتاب استفاده کند. این درمان‌ها صد درصد نیستند و احتمال بازگشت عارضه وجود دارد.


خطر بیشتر، مراقبت بیشتر
از آنجا که ضایعه کک و مک در تیپ‌های 1 و 2 رنگ پوستی شایع‌تر است، باید گفت این افراد نسبت به تابش آفتاب حساس‌تر هستند و همه مشکلات ناشی از نور آفتاب در این افراد بیشتر است. مشکلات کوتاه‌مدت مانند آفتاب‌سوختگی یا لکه‌های دیگر پوستی و حتی مشکلات درازمدت که به آنها سراتوزهای پوستی گفته می‌شود و می‌توانند منجر به سرطان پوست بشوند نیز در آنها شایع‌تر و محتمل‌تر است. برای همین، استفاده از ضدآفتاب‌ها و درمان‌های کمکی پیشگیرانه مانند سایه‌بان، کلاه، عینک و... برای این افراد اهمیت حیاتی دارد.

منبع:http://www.rozanehonline.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد